حضور ايران در اولين نمايشگاه واردات چين ۲۰۱۸

رايزن بازرگاني و اقتصادي سفارت جمهوري خلق چين با حضور در دفتر معاونت توسعه صادرات كالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ايران، خواستار حضور جدی فعالان اقتصادی، صادرکنندگان و مسوولان مرتبط ایرانی در اولين نمايشگاه واردات چين شد

رايزن بازرگاني و اقتصادي سفارت جمهوري خلق چين با حضور در دفتر معاونت توسعه صادرات كالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ايران، خواستار حضور جدی فعالان اقتصادی، صادرکنندگان و مسوولان مرتبط ایرانی در اولين نمايشگاه واردات چين شد.

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ايران، محمدرضا مودودي گفت: چین به عنوان نخستین شریک تجاری ایران هم در بخش صادرات و هم واردات، نقش کلیدی در توسعه روابط و تداوم همکاری¬های اقتصادی بین دو کشور دارد و امروز، داشتن نگاه وارداتی چین که در این نمایشگاه تجلی پیدا میکند، بيانگر بلوغ تجاری كشور چين بوده و داشتن چشم انداز مناسب نسبت به واردات در کنار صادرات، بسيار شجاعانه، ماجراجويانه و قابل تحسین است.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ايران با بيان اين كه چين از زيرساخت هاي توسعه اي بسيار مناسبي در حوزه تجارت برخوردار است بطوریكه نظام تجاری دنيا را تحت تاثير قرار داده، ادامه داد: اغلب شركتهاي ايراني فعال در امر صادرات، معتقدند که چین بازار بزرگ و ارزشمندی برای توسعه تجارت هست و باید علاوه بر محصولات پتروشيمي كه داراي رقابت پذيري بالايي هستند، در سایر گروه های کالایی نیز باید این رقابت¬پذیری به نمایش گذاشته شده و از این فرصت بهره-برداری مناسب شود.

وی در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اين كه يكي از مهمترين شروط مشاركت تجار ايرانی با همتایان چينی شان،  شناخت کامل از ظرفیت ها و توانمندیهای بالقوه همکاری دوجانبه هست، ادامه داد: براي گسترش روابط تجاري بين دو كشور بايد، زیرساخت های تجاری موردنیاز به درستی تعریف و آماده شوند که از جمله مهمترین آنها برقراری روابط کارگزاری بانکی است که اگر مهیا نشود، حضور در رویدادهای بین¬المللی نیز کارآیی خود را از دست خواهد داد

مودودی همچنین یادآور شد: باید برای تشویق فعالان اقتصادی ایران در نمایشگاه ها و بازار چین نیز بسته حمایتی مشخصی تعریف شود تا تمایل به توسعه روابط تجاری افزایش یابد و لذا تدوين يك نقشه راه همکاری های تجاری مي تواند آينده تجارت اين دو كشور را تحت تاثير قرار داده و بهبود بخشد.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات ادامه داد: علاوه بر مورد بانکی؛ همچنين توسعه روابط تجاري براساس تهاتر نيز مي تواند بسياري از مشكلات صادركنندگان ايراني را رفع كند.

به اعتقاد مودودی، کشور چین بایستی با حضور جدی و حتی تامین مالی و یا سرمایه گذاری در تولید محصولات صادراتی، نشان دهد که فقط صادرکننده محصولات مصرفی و یا محصولات کم كیفیت نیست و با این مشارکت، نسبت به اصلاح ذهنیت افکار عمومی ملت ایران نیز اقدام کند.

کد خبر 23365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اعظم برقی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
      ایران اکسپورتال نمایشگاه آنلاینی است که تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی اطلاعات شرکت و محصولات خود را با هدف عرضه در بازارهای بین المللی (صادرات) در آن ثبت می کنند. با عضویت در پورتال ایران اکسپورتال (www.IranExportal.com) از خدمات آن به عنوان ویترینی برای محصولات خود در خارج از مرزهای کشور استفاده نمایند. مفتخریم که با دعوت از تولیدکنندگان برتر، گام کوچکی جهت معرفی و ارائه محصولات ایرانی در بازارهای جهانی برداریم.